FAQ
OBECNÉ
Kdo kurňa jste a proč LAYNO Clothes.?
Jsme dva bráchové a jedna sestřenka přes koleno, všichni z Opavy. A plníme si naše sny! Začalo to založením cestovky pro mladé a pokračuje to touhou vytvořit vlastní značku hader. Už v cestovce jsme začali s nějakým tím merchem a neustále se ho snažili zlepšovat až jsme došli do bodu, kdy jsme si řekli: „srát merch, pojďme dělat vlastní kvalitní hadry! A tak vzniklo LAYNO Clothes. A jelikož dost trajdáme po světě, snažíme se dělat hadry hlavně pohodlné a vzhledově zajímavé, vhodné na cesty, které tě nebudou hryzat do koulí nebo se zařezávat do fifiny. Protože ať už jedeš prášit do hor, chytat vlny na oceán nebo někam na trek, chceš mít na cestě chill. A proč LAYNO? Tak ve zkratce – ještě než byla cestovka ofiko, tak jsme vandrovali po světě pod názvem Hovno Tour (nemá to hlubší význam – prostě to mělo být vtipné, lehce zapamatovatelné a provokativní). To by ale soud neuznal a my chtěli zachovat tu provokaci a tak vzniklo LAYNO Tour. Jsme sice LAYNO, ale rozhodně nejsme na hovno!
Jak se s vámi můžu spojit?
Unagi vole! No možností je víc, ale nejjednodušší pro tebe asi bude nám brnknout na jedno z čísel 607 143 797 nebo 723 203 435. Pokud se stydíš, tak můžeš klidně napsat i e-mail na obchod@laynoclothes.cz nebo nám dej vědět přes naše FB nebo instagram (@laynoclothes). A není problém se za námi stavit i osobně do Opavy (Olomoucká 29, Opava). Kamennou prodejnu zatím ještě nemáme, ale v našem věčně uklizeném kanclu tě rádi přivítáme. Osobní setkání máme stejně nejradši a máme tu i kávovar a narychlo spíchnem nějaké chlebíčky (kecám, zajdem je koupit do cukrárny pod náma).
Na sociálních sítích jsem zvíře, mám spoustu followerů a mohl/a bych vám pomoct dostat se k více lidem? Chcete mě?
Rozhodně! Hlavně pokud hodně cestuješ a tvoje zážitky ze světa sleduje hodně lidí na fíbíčku a instáči, tak pak jsi pro nás terno! Dej nám vědět a určitě se nějak domluvíme. Než prachy, tak raději platíme v našich hadrech, ale je to indivindi. Určitě se ozvi.
ZBOŽÍ
Kde LAYNO clothes. vyrábíte?
Drtivou většinu věcí si šijeme sami (my teda ne, ale naše šikovné švadleny) u nás v Opavě! Je ale pár kousků (trička, čepky,…), které se dělají mimo ČR, ale to je jenom ZATÍM! NašÍm cílem do budoucna je mít 100% lokál výrobu. Kde se konkrétní kus vyrobil se dozvíš na detailu produktu v našem e-shopu.
Musím se o LAYNO Clothes. nějak spešl starat?
Nic, co by si nezvládl/a. Každý kus si žádá trochu jinou péči, ale obecně stačí, když nebudeš chuj a budeš prát max. na 40°C, nebudeš používat bělidla ani jinou chemikálii a nebudeš je házet do sušičky! Co máš přesně dělat a nedělat najdeš na visačce každé hadry a v detailu konkrétního produktu na e-shopu! A když si nebudeš vědět rady, dej to svoji mámě. Ta ví vždycky!
Svoji blbostí jsem si vaše oblečení zničil/a (roztrhnul, propálil, zabarvil,…). Dá se s tím něco dělat nebo jsem v řiti?
V řiti nejsi, neboj! Máš štěstí, že máme vlastní švadleny, které zvládnou zázraky a je možné, že tvoji chybu napraví – záleží na rozsahu poškození. Určitě nám brnkni nebo pošli fotku/video poškození a my to prokonzultujeme. Pokud to nebude na reklamaci a udělal/a sis to fakt sám/a, tak tě to bude něco málo stát, ale nic hrozného. Chceme, ať naše hadry vypadají dobře a ty v nich taky!
Jak rychle doskladňujete vyprodané zboží a jak často střílíte ven nové kolekce?
Pokud jde něco na dračku a je to zrovna vyprodané, tak se snažíme doskladňovat co nejrychleji. Stejně tak si klidně můžeš objednat něco, co zrovna skladem není, a my hned zaúkolujeme naše švadleny. Ohledně kolekcí to asi nejde teď říct, protože jsme relativně na začátku, ale do budoucna bychom rádi přidávali určitě 1 až 2 kolekce každý rok!
VELIKOST
Bojím se, že netrefím dobře velikost. Máte nějaké velikostní tabulky nebo můžu si někde vyzkoušet věci osobně?
U každého produktu je technický nákres daného kusu v jednotlivých velikostech. Velikostní tabulky nemáme, protože ty jsou podle nás relativní – někdo má rád oblečení volnější, někdo víc na tělo. Nejlepší bude, když si doma změříš nějaký svůj kousek a porovnáš to s rozměry našich věcí. Zároveň se vždy snažíme fotit naše věci na různě velkých modelech a modelkách a jejich míry uvádíme, aby sis to mohl/a porovnat sám/a se sebou. Anebo nám klidně zavolej a můžeš s námi velikosti probrat – už to máme přece jenom v oku. A kdybys přece jen objednal/a špatně, tak se nic neděje. Rádi ti daný kus vyměníme za větší/menší. Kamennou prodejnu ZATÍM nemáme, ale to ti nebrání si věci vyzkoušet osobně – stav se za náma do kanclu (Olomoucká 29, Opava) na kafe a můžeš si vyzkoušet všechno! Nebo s námi jeď na zájezd, tam většinou nějaké kousky na vyzkoušení taky bereme.
Jsem liliput, mám 1 ruku delší než druhou a 3 bradavky, jsem větší do šířky než na výšku...prostě nemám úplně typickou postavu. Budou mi vaše hadry?
Žádný strach! I na tyhle případy myslíme, protože jsou docela časté (nejsi v tom sám/a, neboj). Stačí nám zavolat, probereme abnormality tvého těla a naše švadleny ušijí daný kousek přímo tobě na míru. Takže zkrátit rukávy, rozšířit obvod, vypasovat – není problém! Chceme, ať jste všichni píchatelní!
POUKAZY
Mám od vás poukazů plnou prdel, můžu je všechny použít na 1 objednávku?
Systém ti to nedovolí, ale my to nějak zmákneme. Stačí, když nám pošleš kódy všech tvých poukazů a my ti z nich vytvoříme 1 poukaz. Ale pozor, poukaz můžeš použít jenom jednou, takže musíš nejlíp využít celou částku poukazu při 1 nákupu. Dárkový poukaz je přenositelný, takže není problém jej darovat jiné osobě. Má omezenou platnost (většinou rok) a nelze jej vyměnit zpět za peníze.
Jak rychle posíláte dárkové poukazy? Zapomněl/a jsem na dnešní výročí a trochu na to spěchám…
Žádný strach! Akorát při objednání zvol platbu online kartou a my ti obratem poukaz pošleme na tvůj mail. Pak stačí už jenom vytisknout a máš jistotu, že nebude oheň na střeše. Naopak z toho určitě vyjdeš ještě jako vítěz. Pokud daná situace opravdu hoří, tak nám pro sichr ještě raději brnkni.
OBJEDNÁVKA
Musím se v e-shopu registrovat?
Rozhodně nemusíš! Hadry si můžeš objednat i bez registrace! Pokud se však registruješ, získáš tím určité výhody např. budeš mít předvyplněné údaje pro další nákup a všechny objednávky na jednom místě. K tomu budeš dostávat info o akčních nabídkách a neminou tě ani spešl slevové akce určené jen registrovaným!
Jak poznám, že moje objednávka klapla na 100 % a kde najdu fakturu?
Hned po objednávce by ti měl přijít automatický e-mail. Pokud ti nedošel, tak si nejspíš špatně zadal/a svůj e-mail nebo ti mohl během objednávky spadnout net. Pokud ti ani do 3 hod od objednávky potvrzovací e-mail nepřijde, tak nám brnkni a koukneme na to. Jestli jsi objednávku zacvakal/a online, tak ti fakturu pošleme mailem, když balík odešleme. Když budeš cálovat dobírkou, dostaneš ji na mail po vyzvednutí balíku! V obou případech ji budeš mít i v balíku.
Něco jsem posral/a…jak stornuju objednávku?
Stačí zvednout telefon a zavolat nám! Pokud jsme hadry ještě nepředali dopravci, je zrušení objednávky easy a hned posíláme peníze zpět. Pokud už to má pošťák Ondra a míří k tobě, tak to jde samozřejmě taky, ale už to bude trvat dýl a zaplatíš za dopravu zpět k nám (aka vrácení věcí do 14 dnů bez udání důvodů).
Co nějaké dárkové balení? Máte?
Naše ručně dotvářené krabičky vypadají každá jako dárek! Ale pokud chceš někoho obdaroavat LAYNEM, tak nám určitě do poznámky napiš jeho/její jméno a my aspoň vymyslíme nějakou stylovou visačku!
DOPRAVA
Jak vaše hadry posíláte a je doprava zahrnuta v ceně produktu?
Není, ale můžeš ji mít zadáčo, pokud si objednáš za víc než 2K. Jinak si můžeš vybrat poslání na Zásilkovnu někde blízko tebe (70 Kč) nebo si to nechat poslat přímo k sobě domů (100 Kč). Nic tě taky nebude stát když si to vyzvedneš u nás v Opavě nebo na jednom z našich zájezdů (musíš objednávku zaplatit online, cash neberem).
Jak dlouho trvá poslání a můžu se někde mrknout, kde zrovna balík je?
Když ti balík pošleme, dostaneš i mail s odkazem na jeho sledování. Máš to tak pod kontrolou. Snažíme se hadry odesílat co nejdřív. Pokud jsou skladem, tak většinou následující pracovní den. A pak už to záleží na dopravci a jeho rychlosti.
Posíláte LAYNO Clothes. i za hranice?
Jasně! Na Slovensko to je hračka, jen si připlatíš za dopravu (Zásilkovna 90 Kč, ke dveřím 140 Kč). Pokud to budeš chtít poslat ještě dál, někam za sedmero hor a sedmero řek, tak nás kontaktuj a nějak to určitě vymyslíme individuálně!
Pošťák Ondra mi přivezl poškozený balík. Co mám robit?
Ondru na to upozorni a balík od něj nepřebírej! A hlavně dej echo i nám, my už si to s ním vyřídíme!
V balíku, co mi přišel, něco chybí nebo je něco špatně, co teď?
Klíííd! I to se může stát. Jsme jenom lidi. Stačí nám brknout a my to napravíme. Hlavně to udělej hned, jak to zjistíš, protože se pak těžko věří příběhům, že jsi zjistil/a, že ta věc je zničená až po 2 týdnech, co ji máš…
PLATBA
Jak vám můžu zboží zacvakat?
Platit můžeš online a to kartou nebo převodem přes GoPay (i s QRkem). Cálovat hotově můžeš jenom při dobírce, ale za tu dáš 40 kaček navíc.
A co manuální převod na účet nebo kryptoměna? Nic?
Bitcoin, ethereum…zatím ne, ale do budoucna s touto možností počítáme. Ale vzhledem k tomu, jak teď rostou, si je raději šetři. Aby tě pak nesralo, že si je utratil u nás a místo toho mohl být milionář. A manuální převod je podle nás už trochu retro, když to jde online přes platební bránu
REKLAMACE / VÝMĚNA / VRÁCENÍ
Zvolil/a jsem blbou velikost nebo jsem prostě koupil/a dárek, kterým jsem se netrefil do vkusu. Jde to vyměnit nebo jsem nahraný/á?
Jasně, že jde! Vyplň formulář, který najdeš v mailu nebo na našem webu a pošli nám ho do 14 dnů od nákupu na mail! Samozřejmě nám pošli i věci, co chceš vyměnit/vrátit. Věci nesmí být zničené a špinavé (můžeme ti to strhnout z ceny). Ale nosit je můžeš. Zboží nám nemusíš vracet v původním obalu a ani s visačkami (plusové body ti stejně nedáme), prostě to dobře zabal a pošli. Jakmile nám zboží dorazí, zboží očekujeme a když bude vše ok, pošleme ti peníze zpět nebo vyměníme za jiný kus! Pokud budeš chtít hadru vyměnit za jinou a bude dražší než ta původní, tak si mezi nimi docvakáš rozdíl – to je fér mm?
LAYNO jsem měl/a párkrát na sobě a objevil se kaz nebo chyba. Jak to mám vyreklamovat?
Tak to nás mrzí, ale může se to stát, jsme jenom lidi a občas i my děláme chyby. Vyplň reklamační formulář (v mailu potvrzení objednávky nebo na našem webu), věci už nenos, pořádně je zabal a pošli je k nám. Reklamovat můžeš do 2 roků od nákupu, ale když to bude po půl roce, tak můžeme ocheckovat, jestli máš na reklamaci nárok. Když ti reklamaci uznáme, tak ti to opravíme, dáme nový kus nebo dáme nějakou slevu - volba je na tobě. Peníze ti však můžeme vrátit pouze, pokud je vada fakt velká, je jich víc nebo se ta stejná objeví vícekrát!
Kdy nemůžu reklamovat?
Reklamovat třeba nemůžeš vadu, díky které bylo zboží prodáváno levněji a tys to věděl/a nebo vadu, která se stala běžným používáním hader (žmolky, rozjetý zip, uvolněný šev,..) – tady ale můžeme pomoct s opravou. Neuspěješ ani s vadami, které jsi udělal/a ty, bo jsi věc užíval/a špatně, blbě ses o ní staral/a (špatné praní, použití sušičky,…) nebo jsi prostě cyp. Zkus nám určitě zavolat a společně to zkusíme vymyslet!
Není tady otázka, která tě zajímá? Tak nám zavolej nebo napiš, rádi na všechno odpovíme (607 143 797 / 723 203 435, obchod@laynoclothes.cz).